|
DiU
nr 1/02
- Elever
upptäcker staden
- Hörs
elevernas röst i samhället?
- Bildens
betydelse
- Färila
skola: Fågel, fisk eller fjäril?
- Tips
och idéer för användbara intranät
|
|
|
|
DiU
nr 2/02
- Miljö
för undersökande arbetssätt
- skolans
webb ett sätt att kommunicera
- Datainspektionen
granskar skolor
- Visst
lär sig eleverna – frågan är vad?
- Shakespeare
lever på nätet
|
|
|
|
DiU nr 3/02
- Skriva
själv, kopiera eller klippa och klistra
- Läraren
– pedagog eller kontrollant
- Drömmen
om en fungerande webb – för föräldrar
- Att
reflektera över sitt lärande
- Lärande
och Internet
|
|
|
|
DiU nr 4/02
- Har
IT en framtid i svensk skola
- skolan
och IT: Visioner, kontinuitet och ekonomiskt stöd
- Distans
skapar närhet
- Informationstekniken
i klassrummet
- Intranät
i Lerum: Piloter testa och utvecklar
|
|
|
|
DiU nr 5/02
- I väntan
på datorrevolutionen
- Första
guldäpplet utdelat
- Fria
resurser för skolan
- Talbok
i skolan
- Bättre
på engelska via kurs på Internet
|
|
|
|
DiU nr 6/02
TEMA:
INFORMATIONSSÖKNING OCH LÄRANDE
- En
bibliotekarie i varje arbetslag
- Eleverna
upptäcker inte världen själva
- Tid
för samtal – tid för utveckling
- Med
boken i handdatorn
- Undervisning
i informationssökning
|
|
|
|
DiU nr 7/02
- IT
i skolan på nedre Manhattan
- Elever
löser kluriga problem på webben
- Frisk
fläkt med Lärkraft
- Prata
om reklam och bilder
- Medeltiden
på Internet
|
|
|
|
DiU nr 8/02
TEMA:
HANDLEDNING OCH LÄRANDE
- Interaktion
mellan människor med stöd av IT
- Kul
att bygga hus med Mulle Meck
- Manipulera
bilder i sju steg
- Handledaren
– lagledare eller kommentator
- Den
handledande läraren – en tur i berg- och dalbanan
- Distans,
närhet och flexibilitet
|