|
DiU
nr 1/04
- Forska om närmiljön
- e-ngland satsar på IT
- Från andligt liv till makt och förtryck
- Linux för skola utvärderat i Norge
- Tänk med Squeak - i framtidens skola
- Hemsidan som läromedel
|
|
|
|
DiU
nr 2/04
- TEMA: Medier, skapande och lärande
- Med kameran som penna
- Lära genom medier och skapande
- Mobiltelefonen hot eller möjlighet i skolan
- Skolan utan stöd i förslag till ny IT-politik
- Lära genom lek och konstruktion
|
|
|
|
DiU nr 3/04
- Lär sig skriva utan penna
- Att skriva sig till läsning - på datorn
- Elever löser problem åt näringslivet
- Hela världen ryms i en fruktsallad
- Köp soppa - få en dator.
- Elever producerar eget kunskapsspel:
|
|
|
|
DiU nr 4/04
- Piteå i fokus: Medier och IT i skolan
- Att forska i den egna praktiken
- 20 år - med IT i utbildningen
- Resa i mediernas värld
- Spelet om IT i svensk skola
- Det onda, det goda - och etiken
|
|
|
|
DiU nr 5/04
- Jubileumsextra
- Tjugoåring på väg
- Musik och digital teknik ger lärlust och självförtroende
- Fräsch eller förbrukad? Vad beskriver bilden?
- Lärarsamverkan på webben bidrar till skolutveckling
- Synliga elever med IT-stöd
|
|
|
|
DiU nr 6/04
- Budkavlen går
- Lärare delar med sig av undervisningsidéer
- Lärarutbildningen i Kalmar: IT-projekt i praktiken
- Skapande skapar delaktighet
- Datorn - en spelmaskin i förskolan
- Lärares förhållningssätt viktigare än datorn
|
|
|
|
DiU nr 7/04
- Skrivglada ettor knäcker läskoden
- Manifestet - en samlad vision för skolutveckling med medier och IT.
- Lärares syn på hinder och möjligheter med medier och IT
- Guldäpplevinnaren 2004 utsedd
- Rollerna förändras med IT
- ITis en katalysator för pedagogiska diskussioner
|
|
|
|
DiU nr 8/04
- Counterstrike och Sims inspirerade till läsning och skrivande
- Måste vi lärare alltid ha svaret innan vi vågar ta upp frågan?
- Skapande och utbyte drivkraft för lärande
- Träna arbetsminnet med datorstöd
- Efter-ITiS i Danderyd: Ensam blir stark i nätverk
- IT-handledare i Stockholm bildar ny aktiv regionförening
|